Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31679
Назва: Інноваційні інструменти ШІ у професійній підготовці майбутніх дизайнерів: досвід організації практичних занять з курсу «Основи мультимедійного дизайну», ОП «Мультимедійний дизайн» КНУТД
Інші назви: Innovative AI tools in the professional training of future designers: experience in organizing practical classes within the course “Fundamentals of multimedia design,” Educational program “Multimedia Design,” KNUTD
Автори: Силенко, Юлія Володимирівна
Ключові слова: штучний інтелект
мультимедійний дизайн
професійна підготовка
дизайн-освіта
креативне мислення
цифрова грамотність
компетентнісний підхід
інтерактивні технології
Сanva
Stop Motion Studio
Дата публікації: 17-жов-2025
Бібліографічний опис: Силенко Ю.В. Інноваційні інструменти ШІ у професійній підготовці майбутніх дизайнерів: досвід організації практичних занять з курсу «Основи мультимедійного дизайну», ОП «Мультимедійний дизайн» КНУТД / Ю. В. Силенко // Грааль науки. - № 57 за матеріалами X Міжнародної науково-практичної конференції «An Integrated Approach To Science Modernization: Methods, Models And Multidisciplinarity» (17.10.2025). - С. 691-700.
Source: Грааль науки
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності інтеграції інструментів ШІ у професійну підготовку майбутніх мультимедійних дизайнерів. Поставлено проблему необхідності поєднання технологічної автоматизації з розвитком творчих, проєктних і цифрових компетентностей у межах курсу «Основи мультимедійного дизайну». Мета дослідження –теоретично й практично довести ефективність застосування ШІ на практичних заняттях і в самостійній роботі студентів, а також визначити вплив інтелектуальних інструментів на формування ключових компетентностей. Методологічну основу становлять педагогічні підходи до професійної освіти дизайнерів, інтеграційний і компетентнісний підходи, технологічна орієнтація на сучасні програмні продукти (Canva, Stop Motion Studio). Використано описовий метод (систематизація досвіду проведення практичних занять), контент-аналіз студентських робіт (якісна оцінка рішень, виконаних із використанням ШІ), метод логічного узагальнення (виведення висновків щодо ефективності інтеграції ШІ). Практична реалізація охоплює завдання зі створення графічних елементів, інтерактивної інфографіки, анімованих постерів і stop-motion анімацій; інструменти ШІ використовуються для автоматичного добору композицій, кольорових схем, генерації анімаційних переходів, стабілізації кадрів тощо. Результати свідчать про оптимізацію творчого процесу (скорочення рутинних операцій), підвищення якості візуальних рішень і посилення навчальної мотивації; зафіксовано зростання здатності студентів критично оцінювати автоматично згенеровані пропозиції та адаптувати їх до авторських концепцій.Наукова новизна полягає в обґрунтуванні ролі ШІ як каталізатора творчості й засобу інтеграції технологічного, креативного та аналітичного компонентів навчання. Практичне значення –у пропозиції моделі впровадження ШІ у зміст практичних і самостійних робіт, яка може бути реплікована в освітніх програмах дизайну. Перспективи подальших досліджень пов’язані з порівняльною оцінкою різних AI-платформ, розробленням адаптивних методичних рішень і відстеженням динаміки професійної готовності студентів на різних етапах навчання.
DOI: 10.36074/grail-of-science.17.10.2025.077
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31679
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мультимедійного дизайну
ISSN: 2710–3056
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Силенко Ю.В._43-122-PB (1).pdf3,3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.