Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30130
Title: Формуваня проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностей
Other Titles: Formation of Project Competencefor Future Professionals of Creative Specialities
Authors: Гапон-Байда, Людмила Володимирівна
Деркач, Тетяна Михайлівна
Keywords: творчі спеціальності
професійна освіта
графічний дизайн
метод проєктів
елементи дизайн-проєкту
етапи проєктування
зворотній зв’язок
критика
складові проєктної компетентності
Issue Date: Apr-2024
Citation: Гапон-Байда Л. В. Формуваня проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностей / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Фізико-математична освіта. - 2024. - № 39 (2). - С. 20-28.
Source: Фізико-математична освіта
Abstract: Формування проблеми. Формування проєктної компетентності у студентів освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» досліджено в процесі експериментального навчання, в ході якого студенти вивчали та опановували елементи дизайн-проєкту. Матеріали і методи. Дослідження проведено на базі Інституту комп’ютерно-інформаційних технологій та дизайну за участю студентів другого курсу спеціальності 022 Дизайн («Графічний дизайн»). Експериментальне навчання було інтегровано в поточний освітній процес в межах дисципліни «Дизайн-проєктування». Воно складалося з лекційних і практичних занять та було сфокусовано на виконання проєктів «Розробка особистого знаку/логотипу» та «Розробка логотипу друкованого видання». Опанування кожним елементом проєктування визначалося за допомогою оцінки програмних результатів для кожного елементу та заняття. Навчання за методом проєктів студентів творчих спеціальностей сприяло поєднанню наукової, творчої та технологічної складових у творчих проєктах студентів, що в свою чергу полегшило формування проєктної компетентності. Результати. Під час формувального експерименту респонденти продемонстрували успішне опанування різних елементів дизайн-проєкту на рівні 80-92% на відміну від констатувального етапу, де опанування складало 22,9-70,7%. На 47-63,3% підвищились показники для елементів тривале дослідження (ТД), рефлексія/вдумливість (РВ), критика/перегляд (КП), на 10-36% – для елементів складна проблема/питання (СП), автентичність/справжність (АС), студентський голос (СГ), публічний продукт (ПП). Успішність засвоєння елементів дизайн-проєкту залежала від застосування спеціальних методів їх формування та кількості присвячених їм занять. Однакова кількість занять по-різному вплинула на успішність елементів СП, ТД, АС, КП, ПП від 80%-90,3%. Рівень сприйняття елементу КП є помітно нижчим (80%), що залежить від методів формування та кількості приділених занять. Висновки. Авторська методика формування проєктної компетентності у студентів творчих спеціальностей шляхом вивчення та опанування елементів дизайн-проєкту виявилася успішною і може бути рекомендована до упровадження. Подальші дослідження ми зорієнтовуємо на оволодіння студентами творчих спеціальностей елементу-дизайну Критика/Перегляд.
DOI: 10.31110/fmo2024.v39i2-03
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30130
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
Кафедра промислової фармації
ISSN: 2413-1571
2413-158X
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024-392-hapon-baidaderkach.pdfОсновна стаття4,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.