Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30842
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorGao, Xia-
dc.contributor.authorYezhova, Olga-
dc.date.accessioned2025-08-27T08:49:38Z-
dc.date.available2025-08-27T08:49:38Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationGao X. Pattern Design Characteristics of Ancient Chinese Textiles / X. Gao, O. Yezhova // Теорія і практика дизайну. - 2025. - № 35. - С.158–167uk
dc.identifier.issn2415-8151 (Print)uk
dc.identifier.issn2786-8664 (Online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30842-
dc.description.abstractPurpose. This paper aims to explore the style characteristics of ancient Chinese textile patterns in different periods, representative pattern types, and analyze their design rules to guide modern design practice. Methodology. This study mainly adopts the literature analysis method to analyze academic articles and textile cases, outlines the artistic characteristics of ancient Chinese patterns on the clothes and interior textile in seven periods, and summarizes the model of its pattern composition through a typological method. Results. Ancient Chinese patterns are mainly geometric, animal and plant. Pre-Qin patterns were mainly simple geometric, and later evolved into complex natural patterns. Han Dynasty patterns yearned for the world of immortals, and later periods incorporated Buddhist and Central Asian elements. Sui and Tang Dynasty patterns were inclusive, especially circular patterns. The Song Dynasty was more inclined to exquisite aesthetics. Ming Dynasty patterns were complex and full, and Qing Dynasty favored auspicious patterns. Patterns are arranged freely, in pairs, in fours and symmetrically, with various frame structures. Studying these ancient patterns can illuminate Chinese culture and provide inspiration for modern design, proving the eternal value of historical aesthetics. Scientific novelty. For the first time, the patterns of symmetry in ancient Chinese textile patterns were revealed and the rules of their composition were systematized, which is of great importance for promoting the inheritance of traditional culture and the innovative application of traditional patterns. Practical significance. This study contains information support for clothing designers, interior designers, graphic designers regarding the design of modern products using traditional patterns by means of digital technologiesuk
dc.description.abstractМета. Ця стаття має на меті вивчити стильові характеристики давніх китайських текстильних візерунків у різні періоди, репрезентативні типи візерунків та проаналізувати їх правила дизайну, для впровадження в сучасну практику дизайну. Методологія. У дослідженні використовується метод аналізу літератури для аналізу наукових статей і текстильних виробів, окреслюються художні характеристики давньокитайських візерунків на одязі та інтер’єрному текстилю у семи періодах історії Китаю, і узагальннені типи симетрії візерунків за допомогою типологічного методу. Результати. Стародавні китайські візерунки переважно геометричні, тваринні та рослинні. Візерунки до періоду Цінь були в основному простими геометричними, а пізніше перетворилися на складні природні візерунки. Візерунки династії Хань прагнули до світу безсмертних, а пізніші періоди включали буддистські та середньоазійські елементи. Візерунки династій Суй і Тан були комплексними, особливо круглі візерунки. Династія Сун більше тяжіла до вишуканої естетики. Візерунки династії Мін були складними та повними, а династія Цін віддавала перевагу сприятливим візерункам. Візерунки розташовуються вільно, попарно, почетверо і симетрично, з різною каркасною структурою. Структурний аналіз цих стародавніх візерунків сприяє розумінню культурної спадщини Китаю та може бути джерелом натхнення для сучасних дизайнерів при створенні одягу, текстилю, в дизайні інтер’єру та графічному дизайні. Наукова новизна. Вперше виявлено закономірності симетрії в стародавніх китайських текстильних візерунках і систематизовано правила їх композиції, що має велике значення для сприяння успадкуванню традиційної культури та інноваційного застосування традиційних візерунків. Практична значущість. Це дослідження містить інформаційне забезпечення для дизайнерів одягу, інтер’єру, графічних дизайнерів щодо дизайну сучасних виробів із застосуванням традиційних візерунків засобами цифрових технологій.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjecttextileuk
dc.subjectfashion designuk
dc.subjectgraphic designuk
dc.subjectpatternuk
dc.subjectinterior designuk
dc.subjectChinese cultureuk
dc.subjectcultural heritageuk
dc.subjectsymmetryuk
dc.subjectsymbolismuk
dc.subjectdigital technologyuk
dc.subjectcompositionuk
dc.subjectaestheticsuk
dc.subjectdesign characteristicsuk
dc.subjectdynastic periodsuk
dc.subjectтекстильuk
dc.subjectдизайн одягуuk
dc.subjectвізерунокuk
dc.subjectдинастичні періодиuk
dc.subjectграфічний дизайнuk
dc.subjectдизайн інтер’єруuk
dc.subjectкитайська культураuk
dc.subjectкультурна спадщинаuk
dc.subjectсиметріяuk
dc.subjectсимволікаuk
dc.subjectцифрові технологіїuk
dc.subjectкомпозиціяuk
dc.subjectестетикаuk
dc.subjectхарактеристики дизайнуuk
dc.titlePattern Design Characteristics of Ancient Chinese Textilesuk
dc.title.alternativeХарактеристики дизайну візерунків стародавнього китайського текстилюuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorГао, Ся-
local.contributor.altauthorЄжова, Ольга Володимирівна-
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceТеорія і практика дизайнуuk
local.subject.facultyФакультет дизайнуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра графічного дизайнуuk
local.identifier.doi10.32782/2415-8151.2025.35.17uk
local.identifier.urihttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/20077uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Gao_Xia_Yezhova_TPD_2025.pdf1,34 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.