Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30132
Назва: | Сучасні виклики професійної освіти України |
Інші назви: | Modern Challenges of Vocational Education in Ukraine |
Автори: | Дужий, Роман Володимирович Деркач, Тетяна Михайлівна |
Ключові слова: | професійна освіта заклади професійної (професійно-технічної) освіти модернізація курсової підготовки військовослужбовців |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Дужий Р. В. Сучасні виклики професійної освіти України / Р. В. Дужий, Т. М. Деркач // Наукові інновації та передові технології. - 2025 - № 3 (43). - С. 1045- 1058. |
Source: | Наукові інновації та передові технології |
Короткий огляд (реферат): | Розглянуто розвиток системи професійної освіти України з початку 90-х років. Представлено загальну схему існуючих рівнів освіти та динаміку змін у розвитку професійної освіти. Основними характеристиками, що були проаналізовані, є кількість закладів та здобувачів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти. Показано, що останні реформи спрямовані на модернізацію системи та приведення її у відповідність із європейськими стандартами, що має забезпечити подальшу автономію закладів освіти та посилення ролі роботодавців і громад у підготовці кваліфікованих фахівців. На сучасному етапі здійснено інтеграцію професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, впроваджено компетентнісний підхід та професійні програми, що базуються на результатах навчання. Розпочато створення нового покоління державних професійних стандартів. Запроваджено нову модель фінансового забезпечення, засновану на спільному інтересі держави, бізнесу та суспільства, з поступовим переходом від державного фінансування до місцевих бюджетів. Основними напрямами подальшого розвитку є побудова ефективної системи управління та фінансування, поліпшення змісту та якості освіти, розвиток державно-приватного партнерства та популяризація галузі. Аналіз тенденцій розвитку професійної освітив Україні свідчить про невідкладну потребу модернізації курсової підготовки як її невід’ємної частини. Продовження невмотивованої агресії проти України підсилює значення курсової підготовки військовослужбовців. Особлива увага приділяється розробці комплексної стратегії модернізації курсової підготовки військовослужбовців, що забезпечить адаптацію системи освіти до вимог міжнародної безпеки через встановлення чітких критеріїв відбору, оцінки готовності та гармонізацію національних стандартів з міжнародними практиками. Інші сучасні виклики –стрімкий розвиток технологій, оновлення нормативно-правової бази та зростаючі вимоги ринку праці – вимагають інтеграції сучасних педагогічних підходів та впровадження інноваційних технологій |
DOI: | 10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1045-1058 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30132 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну Кафедра промислової фармації |
ISSN: | 2786-5274 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
21192-Дужий_Деркач.pdf | Основна стаття | 326,29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.