Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29856
Назва: | Правові аспекти забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року |
Інші назви: | Legal aspects of ensuring state Security of Ukraine with the help of artificial intelligence in the light of the experience of the Olympic Games in Paris 2024 |
Автори: | Діордіца, Ігор Володимирович Дараган, Олексій Віталійович Соловйов, Артем Сергійович |
Ключові слова: | державна безпека право на приватність розпізнання обличчя кібербезпека інформацій-на безпека штучний інтелект національна безпека |
Дата публікації: | жов-2024 |
Бібліографічний опис: | Діордіца І. В. Правові аспекти забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року / І. В. Діордіца, О. В. Дараган, А. С. Соловйов // Аналітично-порівняльне правознавство. - 2024. - № 5. - C. 479-484. |
Source: | Аналітично-порівняльне правознавство |
Короткий огляд (реферат): | У статті автори здійснили дослідження правових аспектів забезпечення державної безпеки України за допомогою штучного інтелекту з урахуванням досвіду Олімпійських ігор в Парижі 2024 року. Актуальність дослідження обумовлена зростанням викликів щодо застосування штучного інтелекту в суспільному житті та необхідністю дотримання права на приватність. Встановлено, що після тривалих обговорень технологію розпізнавання облич за допомогою штучного інтелекту на Олімпійських іграх у Парижі не було впроваджено. Обґрунтовано, що основними напрямками удосконалення чинного в Україні нормативного регулювання щодо використання штучного інтелекту та забезпечення приватності громадян, уникнення можливих порушень прав людини, є такі: у контексті впровадження технології розпізнавання облич важливо мати детальні правила, що регулюють обсяг і застосування заходів, а також надійні гарантії проти ризику зловживань і свавілля (потреба у правових гарантіях є значно більшою, коли йдеться про використання технології розпізнавання облич в реальному часі); обробка персональних даних при застосуванні технології розпізнавання обличчя має бути виправданою та потребує високого рівня обґрунтування; використання технології розпізнавання обличчя для криміналістичної ідентифікації підозрюваного за фотографіями та відео і, відповідно, використання технології розпізнавання обличчя в реальному часі для його розшуку та арешту повинно відповідати «нагальній суспільній потребі» та враховувати характер і тяжкість правопорушення. Доведено, що визначаючи реальні загрози державній безпеці України на сучасному етапі у контексті можливого впровадження технології розпізнавання облич важливо мати детальні правила, що регулюють обсяг і застосування заходів, а також надійні гарантії проти ризику зловживань і свавілля. Невідворотна необхідність у правових гарантіях щодо реалізації та захисту приватності громадян, особливо коли йдеться про використання технології розпізнавання облич в реальному часі, висновується зі змісту Стратегії забезпечення державної безпеки. |
DOI: | 10.24144/2788-6018.2024.05.75 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29856 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра приватного та публічного права |
ISSN: | 2788-6018 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
313100-Текст статті-724453-1-10-20241010.pdf | 296,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.