Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29850
Назва: | Система керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів із нечітким регулятором |
Інші назви: | Control system of the cylinder oil injection process of marine engines with a fuzzy controller |
Автори: | Бігун, Сергій Володимирович Сіманенков, Андрій Леонідович Лебеденко, Юрій Олександрович |
Ключові слова: | нечіткий регулятор судновий головний двигун оптимальне керування система лубрикаторного змащення імітаційна модель |
Дата публікації: | 2-сер-2024 |
Бібліографічний опис: | Бігун С. В. Система керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів із нечітким регулятором / С. В. Бігун, А. Л. Сіманенков, Ю. О. Лебеденко // Прикладні питання математичного моделювання. - 2024. - Т. 7 (№1). - С. 11-22. |
Source: | Прикладні питання математичного моделювання |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено дослідженню підходів до побудови високоефективних та високонадійних систем керування процесом упорскування циліндрового мастила суднових двигунів у різних режимах функціонування. Метою дослідження є аналіз потенційних можливостей упровадження нечітких алгоритмів керування для побу-дови регулятора системи змащення, що забезпечував би ефективне керування процесом в умовах дії зовнішніх збурюючих факторів. Об’єктом досліджень є системи нечіткого керування процесами імпульсного лубрикатор-ного змащення суднових головних двигунів. Предметом досліджень є регулятор системи керування процесами імпульсного лубрикаторного змащення суднових головних двигунів на базі нечіткого виводу.Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано структуру системи імпульсного лубрикатор-ного змащення, визначено збурюючі фактори, зокрема вплив параметрів палива на процес змащення, та їхній вплив на функціонування системи. Виходячи з вимог до якості процесу змащення, що передбачає підвищення ресурсу головного двигуна, забезпечення безпечної експлуатації, підвищення надійності та забезпечення живу-чості у разі виникнення аварійних ситуацій, мінімізацію витрат праці на обслуговування за рахунок точного дозування циліндрового мастила, сформульовано задачу оптимального керування. Ураховуючи нестаціонарний характер параметрів моделі об’єкта керування, обґрунтовано доцільність застосування нечітких алгоритмів для визначення параметрів налаштування регулятора.Розроблено структуру нечіткого регулятора, визначено вхідні та вихідні параметри, а також побудо-вано відповідні функції належності. Виходячи з аналізу процесу функціонування системи змащення та вра-ховуючи критерій оптимальності, сформовано базу правил для визначення пропорційних та інтегральних складників регулятора, на основі чого побудовано математичну модель нечіткого регулятора, яка описує його роботу в умовах різних режимів функціонування. Дослідження, проведені з використанням імітаційної моделі, показали ефективність та доцільність застосування нечітких алгоритмів у регуляторах системи змащення. |
DOI: | 10.32782/mathematical-modelling/2024-7-1-1 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29850 |
Faculty: | Факультет мехатроніки та комп'ютерних технологій |
Department: | Кафедра інформаційних та комп'ютерних технологій |
ISSN: | 2618-0340 2618-0332 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3.pdf | 1,23 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.