Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29837
Назва: | Теоретико-методологічні засади проєктування об'єктів мультимедійного дизайну |
Інші назви: | THEORETICAL AND METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF MULTIMEDIA DESIGN OBJECTS DEVELOPMENT |
Автори: | Шаповал, Анатолій Григорович Силенко, Юлія Володимирівна Іванова, Маргарита Сергіївна |
Ключові слова: | мультимедійний дизайн мультимедійне проєктування проєктування об’єктів мультимедійного дизайну інтерактивність принципи мультимедійного контенту етапи проєктування |
Дата публікації: | кві-2025 |
Бібліографічний опис: | Шаповал А. Г. Теоретико-методологічні засади проєктування об'єктів мультимедійного дизайну / А. Г. Шаповал, Ю. В. Силенко, М. С. Іванова // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених . Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - № 83, Том 3. - 2025. - С.118-123. ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online). URL: 10.24919/2308-4863/83-3-17 |
Source: | Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка |
Короткий огляд (реферат): | У статті охарактеризовано визначення дефініцій ключових понять «мультимедійний дизайн» та «проєктування мультимедійних об’єктів», виявлення основних принципів мультимедійного дизайну та кореляції його компонентів, а також розробка методологічних засад і ключових етапів процесу проєктування мультимедійних об’єктів з акцентом на інтеграцію медіа, інноваційність і забезпечення ефективного сприйняття контенту, що і зумовлено метою дослідження. Авторами розглянуто історіографію становлення мультимедійного дизайну. Виявлено основні принципи мультимедійного дизайну (1) інтеграція медіа; 2) інтерактивність). З’ясовано та обґрунтовано кореляцію компонентів мультимедійного дизайну – текст, зображення, звук, відео та анімація. Запропоновані принципи організації мультимедійного контенту, що забезпечують його ефективне сприйняття, як-от, логічна послідовність, консистентність та мінімалізм. Окреслення дефініції поняття «проєктування мультимедійних об’єктів» зумовило розгляд поширених підходів (дослідження користувачів, прототипування, тестування на користувачах; ітеративний підхід; принцип юзабіліті та доступності; підхід адаптивного дизайну). Авторами запропоновані та обґрунтовані (окреслено сутність, кореляцію та дії) основні етапи проєктування мультимедійних об’єктів – 1) аналіз вимог і планування; 2) концептуалізація та розробка дизайну; 3) розробка мультимедійного контенту; 4) розробка інтерфейсу та інтерактивних елементів; 5) тестування й оптимізація; 6) запуск та підтримка. Відтак, авторами наголошується, що проєктування мультимедійних об’єктів є складним і багатоетапним процесом, який вимагає інтеграції численних аспектів, від аналізу вимог і концептуалізації до розробки та тестування кінцевого продукту. Кожен етап проєктування має свою чітку мету та логіку, а успішне виконання кожного з них безпосередньо впливає на кінцевий результат – на ефектив- ність і зручність використання мультимедійного об’єкта. |
DOI: | 10.24919/2308-4863/83-3-17 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29837 |
Faculty: | Факультет дизайну |
Department: | Кафедра мультимедійного дизайну |
ISSN: | ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online). |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
83-3_2025 Шаповал, Силенко, Іванова.pdf | 454,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.