Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29837
Назва: Теоретико-методологічні засади проєктування об'єктів мультимедійного дизайну
Інші назви: THEORETICAL AND METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF MULTIMEDIA DESIGN OBJECTS DEVELOPMENT
Автори: Шаповал, Анатолій Григорович
Силенко, Юлія Володимирівна
Іванова, Маргарита Сергіївна
Ключові слова: мультимедійний дизайн
мультимедійне проєктування
проєктування об’єктів мультимедійного дизайну
інтерактивність
принципи мультимедійного контенту
етапи проєктування
Дата публікації: кві-2025
Бібліографічний опис: Шаповал А. Г. Теоретико-методологічні засади проєктування об'єктів мультимедійного дизайну / А. Г. Шаповал, Ю. В. Силенко, М. С. Іванова // Актуальні питання гуманітарних наук : Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених . Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - № 83, Том 3. - 2025. - С.118-123. ISSN 2308-4855 (Print), ISSN 2308-4863 (Online). URL: 10.24919/2308-4863/83-3-17
Source: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
Короткий огляд (реферат): У статті охарактеризовано визначення дефініцій ключових понять «мультимедійний дизайн» та «проєктування мультимедійних об’єктів», виявлення основних принципів мультимедійного дизайну та кореляції його компонентів, а також розробка методологічних засад і ключових етапів процесу проєктування мультимедійних об’єктів з акцентом на інтеграцію медіа, інноваційність і забезпечення ефективного сприйняття контенту, що і зумовлено метою дослідження. Авторами розглянуто історіографію становлення мультимедійного дизайну. Виявлено основні принципи мультимедійного дизайну (1) інтеграція медіа; 2) інтерактивність). З’ясовано та обґрунтовано кореляцію компонентів мультимедійного дизайну – текст, зображення, звук, відео та анімація. Запропоновані принципи організації мультимедійного контенту, що забезпечують його ефективне сприйняття, як-от, логічна послідовність, консистентність та мінімалізм. Окреслення дефініції поняття «проєктування мультимедійних об’єктів» зумовило розгляд поширених підходів (дослідження користувачів, прототипування, тестування на користувачах; ітеративний підхід; принцип юзабіліті та доступності; підхід адаптивного дизайну). Авторами запропоновані та обґрунтовані (окреслено сутність, кореляцію та дії) основні етапи проєктування мультимедійних об’єктів – 1) аналіз вимог і планування; 2) концептуалізація та розробка дизайну; 3) розробка мультимедійного контенту; 4) розробка інтерфейсу та інтерактивних елементів; 5) тестування й оптимізація; 6) запуск та підтримка. Відтак, авторами наголошується, що проєктування мультимедійних об’єктів є складним і багатоетапним процесом, який вимагає інтеграції численних аспектів, від аналізу вимог і концептуалізації до розробки та тестування кінцевого продукту. Кожен етап проєктування має свою чітку мету та логіку, а успішне виконання кожного з них безпосередньо впливає на кінцевий результат – на ефектив- ність і зручність використання мультимедійного об’єкта.
DOI: 10.24919/2308-4863/83-3-17
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29837
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мультимедійного дизайну
ISSN: ISSN 2308-4855 (Print),
ISSN 2308-4863 (Online).
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
83-3_2025 Шаповал, Силенко, Іванова.pdf454,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.