Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29603
Назва: | Моніторинг кейсів неефективного (нераціонального, нецільового) використання коштів громадами Луганської області у час війни у 2022-2023 рр. |
Інші назви: | Monitoring of Cases of Inefficient (Irrational, Non-Targeted) Use of Funds by the Communities of the Lughan Region During War in 2022–2023 |
Автори: | Вартанова, Олена Вікторівна Бузько, Ірина Романівна Бурбело, Сергій Олегович |
Ключові слова: | використання коштів критерії ефективність доцільність громади Луганська область моніторинг раціональність fund utilization expediency criteria efficiency communities Luhansk region monitoring rationality |
Дата публікації: | бер-2024 |
Бібліографічний опис: | Вартанова О. В. Моніторинг кейсів неефективного (нераціонального, нецільового) використання коштів громадами Луганської області у час війни у 2022-2023 рр. / О. В. Вартанова, І. Р. Бузько, С. О. Бурбело // Економіка і суспільство. – 2024. – № 61. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3711 |
Source: | Економіка і суспільство |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто методичні засади моніторингу ефективності (раціо-нальності, доцільності) використання коштів громадами, який ґрунтується на аналізі витрат бюджетних коштів громадами, їх розмірі, відповідності цілям діяльності громади (доцільність використання), конкурентоспроможності ці-ни та виконавця, відповідності масштабам діяльності громади тощо. Визна-чено критерії неефективності (нераціональності, недоцільності) використання коштів громадами, зокрема, сумнівність тендеру, відсутність кричної потре-би у закупівлі під час війни, відсутність обґрунтованої потреби у закупівлі, невідповідність кількісних та фінансових параметрів закупівлі масштабу дія-льності громади, завищена ціна, неринкові ціни, неврахування аналогів то-варів і послуг, критична кількість учасників державних тендерів, наявність дискримінаційних вимог у тендері, антиконкурентні дії замовників та підряд-ників тощо. Представлено результати моніторингу 31 окремих кейсів неефективно-го (нераціонального, недоцільного) використання коштів громадами Луган-ської області у час війни у 2022-2023 рр. Результати проведення моніторингу ефективності (раціональності, до-цільності) використання коштів громадами в час війни є важливим кроком у впровадженні ефективного управління витратами бюджетних коштів, підви-щує прозорість цього процесу, забезпечує оптимальне співвідношення між витратами та досягнутими результатами, надає рекомендації щодо подаль-шого використання коштів громадами The article discusses the methodological principles for monitoring the effectiveness (rationality, expediency) of fund utilization by communities. This is based on analyzing the expenditure of budget funds by these communities, considering factors such as the amount spent, alignment with the community's objectives (expediency of use), price competitiveness, contractor suitability, and alignment with the scale of community activities, among others. Criteria for inefficiency (ineffectiveness, inappropriate use) of funds by communities were identified. These include dubiousness of the tender, lack of urgent need for procurement during the war, lack of justified need for purchase, inconsistency of the quantitative and financial procurement parameters of the scale of the community's activities, inflated price, non-market prices, failure to take into account analogues of goods and services, a critical number of participants in state tenders, presence of discriminatory requirements in the tender, anti-competitive actions of customers and contractors, lack of feasibility of purchase, price non-competitiveness, non-competitiveness of the performer, noncritical costs. The article presents the results of monitoring 31 cases of inefficient (irrational, inappropriate) fund use by communities in the Luhansk region during the war in 2022–2023. The total amount of procurement by the communities of the Luhansk region during the war in 2022 amounted to UAH 42,625,830, in 2023 – UAH 5,764,926. The main procurements that are recognized as inefficient, inexpedient and irrational are significant purchases of heavy construction equipment, computer equipment, significant costs for office equipment and supplies, and other purchases that require justification of their expediency. Monitoring the effectiveness (rationality, expediency) of fund utilization by communities during wartime is crucial for effective budget management. It enhances transparency, ensures an optimal balance between costs and outcomes, and provides recommendations for the future use of community funds. |
DOI: | 10.32782/2524-0072/2024-61-1 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29603 |
Faculty: | Факультет управління та бізнес-дизайну |
Department: | Кафедра управління та смарт-інновацій |
ISSN: | 2524-0072 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3711-Текст статті-3618-1-10-20240411.pdf | 296,99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.