Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29031
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorPohuda, Nataliia-
dc.date.accessioned2025-04-08T08:31:04Z-
dc.date.available2025-04-08T08:31:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationPohuda N. V. Conceptual foundations and practical aspects of information and communication provision of tourist enterprises / N. V. Pohuda // International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". - 2024. - № 1.uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29031-
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the conceptual foundations of information and communication support for tourism enterprises and consideration of practical aspects of the use of information and communication technologies by tourism enterprises. The main ones have been considered stages in the implementation of ICT with a brief description of each of them. The grouping of the most significant and popular types of ICT by tourism enterprises was carried out, where for each of the types, the main ICTs that are specific to them, as well as common ones that can be used by several, are considered. The work focuses on the types of ICT used in practical activities by airlines, accommodation establishments, catering establishments, travel operators and travel agencies. It is proposed to evaluate the effectiveness of the website of a tourist enterprise using cohort analysis, which allows to group consumers according to certain characteristics and to form appropriate strategies for improving operational activities. To justify the effectiveness of software implementation, it is proposed to use cognitive modelling, which allows combining subjective and objective assessments.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectinformation and communication technologiesuk
dc.subjectinformation and communication supportuk
dc.subjecttourism enterpriseuk
dc.subjectreservation systemsuk
dc.subjectwebsiteuk
dc.subjectcohort analysisuk
dc.subjectcognitive modellinguk
dc.titleConceptual foundations and practical aspects of information and communication provision of tourist enterprisesuk
dc.title.alternativeКОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorПогуда, Наталія Вікторівна-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceInternational scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciencesuk
local.subject.facultyНавчально-науковий інститут культури і креативних індустрійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесуuk
local.identifier.doihttps://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-1-9622uk
local.identifier.urihttps://www.inter-nauka.com/issues/economic2024/1/9622uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесу (ТГРБ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Погуда_НВ.pdf445,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.